Herstel en nareacties

Verbetering kan soms heel vlug optreden, maar meestal treedt ze pas na een aantal behandelingen op. Uw eigen probleem vergelijken met dat van iemand anders is echt zinloos. 'Gedeeltelijk terugvallen in herstel' is in het begin niet ongebruikelijk.

Het kan zijn dat na een behandeling (vooral na de eerste) de klachten verergeren of veranderen. dit kan in de vorm zijn van meer pijn, spierpijn, hoofdpijn etc. Dit hoeft niet verontrustend te zijn. Meestal verdwijnt dat binnen 1-2 dagen (een fysiologische reactie). Zo niet dan is het raadzaam contact met uw chiropractor op te nemen. In elk geval is het verminderen van uitstralingen een stap vooruit. Het is ook een goed teken als de pijn naar de plaats van oorsprong terugtrekt. Raak dus niet in paniek als u bijvoorbeeld rugpijn voelt in plaats van beenpijn. Het is een lichaamseigen manier om afvalstoffen af te voeren en of disbalansen te herstellen. Drink ruim voldoende water om die afvalstoffen af te voeren, neem afdoende rust en gebruik in geval van acute pijnklachten een coldpack op de pijnlijke plek.

Aangezien u zelf een eigen verantwoording heeft in het bijdragen aan uw herstel, zullen er indien nodig voedingsadviezen en houdingsadviezen gegeven worden inclusief oefeningen. Ook handige tips kunnen er gegeven worden om uw dagelijkse activiteiten zo makkelijk mogelijk te doorlopen. Voor uw eigen herstel is het belangrijk om deze adviezen zo goed mogelijk op te volgen.

eachofusholdsunilimitedpotential